O echipă sudată înseamnă echilibru, stabilitate și reușită. Să știi că te poți baza pe oamenii cu care lucrezi, atât la bine, cât și la greu, îți conferă o stare de liniște și siguranță. Managerii ar trebui să învețe să găsească echilibrul între muncă, task-uri și deadline-uri și timp de calitate petrecut în afara biroului cu colegii.
Asta reprezintă Team Buildingul. O serie de activități, care se desfășoară în afara biroului, ce-și propune să transforme echipa într-un tot unitar dispusă să colaboreze eficient pentru a atinge obiectivele stabilite. Aici sunt contopite talentul, creativitatea și priceperea fiecărui membru al echipei, oferind posibilitatea angajaților de a se cunoaște mai bine.
2. Colaborează cu o firmă de traineri care să se ocupe de tot programul și de toate activitățile,
rezultatele vor fi exponențial mai mari atunci când apelezi la profesioniști;
3. Nu alege prea multe activități fizice;
4. Oferă timp suficient de cunoaștere, networking și odihnă;
5. Invită colaboratori sau oameni care pot inspira membrii echipei;
6. Implică toți membrii echipei în activitățile desfășurate;
7. Oferă posibilitatea de a oferi feedback la finalul evenimentului.
PROGRAMUL 1
De la grup la echipă
Structură program:
• Asemănări și diferențe între grup și echipă;
• Competiție versus cooperare;
• Etapele formării unei echipe (modelul Tuckman);
• Atributele lucrului în echipă;
• Succesul echipei și divizarea obiectivelor;
• Roluri în echipă (modelul Belbin).
Abilități cheie urmărite:
Comunicare și inter-relaționare; Lucru în echipă; Repartizarea rolurilor și a sarcinilor; Gestionarea eficientă a resurselor; Rezolvarea problemelor și a conflictelor; Încredere în coechipieri.
Obiective / Rezultate obținute:
• Înțelegerea importanței și beneficiilor lucrului în echipă, precum și a rolului fiecăruia;
• Valorizarea cooperării și diminuarea competitivității în interiorul echipei;
• Identificarea punctelor forte și vulnerabile (personale și ale echipei);
• Interacțiuni intense cu ceilalți membri ai echipei, inițiind și dezvoltând comunicarea și încrederea interpersonală;
• Descoperirea unui mai bun management al resurselor;
• Stimularea creativității și rezolvării în echipă a problemelor;
• Regăsirea energiei și entuziasmului de a se focaliza pe obiectivele comune.
PROGRAMUL 2
Piramida echipei
Structură program:
• Încredere;
• Comunicare;
• Lucru în echipă;
• Angajament și responsabilitate.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare și inter-relaționare; Lucru în echipă; Repartizarea rolurilor și a sarcinilor; Gestionarea eficientă a resurselor; Rezolvarea problemelor și a conflictelor; Încredere în coechipieri.
Obiective / Rezultate obținute:
• Înțelegerea importanței și beneficiilor lucrului în echipă, precum și a rolului fiecăruia;
• Valorizarea cooperării și diminuarea competitivității în interiorul echipei;
• Identificarea punctelor forte și vulnerabile (personale și ale echipei);
• Interacțiuni intense cu ceilalți membri ai echipei, inițiind și dezvoltând comunicarea și încrederea interpersonală;
• Descoperirea unui mai bun management al resurselor;
• Stimularea creativității și rezolvării în echipă a problemelor;
• Regăsirea energiei și entuziasmului de a se focaliza pe obiectivele comune.
PROGRAMUL 3
Comunicare, lucru în echipă și gestionarea conflictelor
Structură program:
• Importanța muncii în echipă:
• Încrederea în ceilalți:
• Comunicarea în cadrul echipei într-o manieră constructivă;
• Spiritul de echipă;
• Cum tratăm membrii dificili ai echipei și cum rezolvăm conflictele.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare și inter-relaționare; Lucru în echipă; Repartizarea rolurilor și a sarcinilor; Gestionarea eficientă a resurselor; Rezolvarea problemelor și a conflictelor; Încredere în coechipieri.
Obiective / Rezultate obținute:
• Înțelegerea importanței și beneficiilor lucrului în echipă, precum și a rolului fiecăruia;
• Valorizarea cooperării și diminuarea competitivității în interiorul echipei;
• Identificarea punctelor forte și vulnerabile (personale și ale echipei);
• Interacțiuni intense cu ceilalți membri ai echipei, inițiind și dezvoltând comunicarea și încrederea interpersonală;
• Descoperirea unui mai bun management al resurselor;
• Stimularea creativității și rezolvării în echipă a problemelor;
• Regăsirea energiei și entuziasmului de a se focaliza pe obiectivele comune.
PROGRAMUL 4
Dezvoltarea echipei – Cele 7 dimensiuni cheie
Structură program:
• Planificarea acțiunii;
• Rezolvarea problemelor și luarea deciziilor;
• Leadership;
• Cooperare și sprijin;
• Încrederea în ceilalți;
• Asumarea riscurilor;
• Siguranță.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare și inter-relaționare; Lucru în echipă; Repartizarea rolurilor și a sarcinilor; Gestionarea eficientă a resurselor; Rezolvarea problemelor și a conflictelor; Încredere în coechipieri.
Obiective / Rezultate obținute:
• Înțelegerea importanței și beneficiilor lucrului în echipă, precum și a rolului fiecăruia;
• Valorizarea cooperării și diminuarea competitivității în interiorul echipei;
• Identificarea punctelor forte și vulnerabile (personale și ale echipei);
• Interacțiuni intense cu ceilalți membri ai echipei, inițiind și dezvoltând comunicarea și încrederea interpersonală;
• Descoperirea unui mai bun management al resurselor;
• Stimularea creativității și rezolvării în echipă a problemelor;
• Regăsirea energiei și entuziasmului de a se focaliza pe obiectivele comune.
ETAPA 3: Discuții Individuale de Feedback sau Follow-Up prin care ne asigurăm de schimbarea pe termen lung a anumitor comportamente și depășirea obstacolelor din activitatea profesională.