Mai mult de jumătate din forța de muncă declară că are nevoie de mai multă formare pentru a fi mai performanți în rolurile lor actuale. Cum răspund companiile mai exact?
Ei bine, formarea forței de muncă, care a jucat întotdeauna un rol important în culisele succesului unei companii, este pe cale să fie în centrul atenției. Potrivit unui nou studiu, angajații consideră acum că o cultură vibrantă de învățare și dezvoltare (Learning & Development – L&D) este o parte esențială a ceea ce face ca o companie să fie un loc de muncă excelent în 2022 – și nu numai.
Raportul, lansat de TalentLMS, susținut de Epignosis, și de Society for Human Resource Management, explorează încotro se îndreaptă L&D în 2022 și dincolo de această perioadă, pe măsură ce organizațiile se confruntă cu lipsa de talente și cu deficitul de competențe – iar angajații iau instruirea în propriile mâini.
În ceea ce privește partea de resurse umane, principalele constatări includ:
– 67% dintre managerii de resurse umane au un buget L&D crescut în 2022;
– 46% au deja cursuri de formare specifice pentru noii absolvenți care tocmai intră în câmpul muncii;
– 42% oferă cursuri de formare pentru a sprijini reîntoarcerea angajaților care au ieșit la pensie;
– 72% dintre managerii de resurse umane ar investi în formare în domeniul sănătății mentale și al bunăstării dacă ar avea un buget L&D mai mare;
– 77% dintre managerii de resurse umane sunt susceptibili să se concentreze pe abilitățile de viață în următoarele 12 luni.
În ceea ce privește angajații, studiul a constatat că:
– 75% dintre angajați sunt, în general, mulțumiți de învățarea și dezvoltarea în cadrul companiilor lor;
– 76% dintre angajați sunt mai predispuși să rămână la o companie care oferă formare continuă;
– 55% spun că au nevoie de formare suplimentară pentru a avea performanțe mai bune în rolurile lor;
– 38% sfătuiesc companiile să alinieze formarea cu responsabilitățile postului;
– 32% consideră că formarea ar trebui să fie atât mai socială, cât și actualizată mai frecvent;
– Unul din doi angajați urmărește oportunități de învățare pe cont propriu, în afara formării la locul de muncă.
În mod clar, L&D este în creștere pentru a deveni mai mult decât un program care funcționează în spatele unei companii. Este o cultură – și una pe care o caută tot mai mulți angajați. „Programele de formare în domeniul învățării și dezvoltării sunt la mare căutare din partea angajaților, devenind unul dintre principalele beneficii căutate de către actualii și viitorii lor angajatori”, spune Christina Gialleli, director al operațiunilor cu oamenii la Epignosis.
Și se îndreaptă într-o direcție bună. „Instruirea L&D a devenit un diferențiator competitiv”, spune Gialleli. „În următorii cinci ani, va deveni mai digitală, se va pune un accent mai mare pe formarea în domeniul sănătății mintale și al diversității și va exista o creștere a formării în domeniul tehnologiei.”
L&D în funcție de generație
La locul de muncă de astăzi există acum patru generații – Gen-Z, Millennials, Gen-X și Baby Boomers – care lucrează și învață unul lângă altul. Această dinamică creează un amestec de stiluri de comunicare și de lucru, datorită, în parte, forțelor digitale care au contribuit la modelarea fiecărei generații.
„Este important pentru companii să creeze programe și să stabilească obiective unice pentru fiecare generație”, spune Gialleli. „Un nou absolvent va fi probabil mai versat în Slack, Zoom, Microsoft Teams și social media decât lucrătorii mai în vârstă.
„Pe de altă parte, un fost lucrător pensionat s-ar putea să se simtă mai confortabil cu apelurile telefonice decât lucrătorii mai tineri și ar putea înțelege mai bine cum să gestioneze anumite situații și eticheta la locul de muncă datorită unei experiențe mai mari.”
Generațiile diferite au nevoi diferite, spune Gialleli, iar cea mai eficientă formare va recunoaște unde excelează deja oamenii, astfel încât materialul să nu fie repetat.
Abilitățile angajaților și sănătatea mintală
Deși pandemia a creat provocări emoționale pentru mulți oameni, a normalizat, de asemenea, nevoile de sănătate mintală la locul de muncă. „Începând cu 2020, sprijinul pentru sănătatea mintală la locul de muncă a trecut de la un „nice-to-have” la un imperativ de afaceri”, spune Gialleli.
Abilitățile de viață puternice merg mână în mână cu o sănătate mintală puternică – ceea ce oferă companiilor un alt unghi pentru a aborda proactiv sănătatea mintală la locul de muncă. Potrivit sondajului Epignosis, 78% dintre angajați consideră că este important să primească cursuri de formare în domeniul abilităților de viață – ceea ce se potrivește perfect cu cei 77% dintre managerii de resurse umane care intenționează să ofere această formare în 2022.
Gialleli remarcă mai multe competențe soft/life skills care vin în prim-plan în 2022, printre care:
– Competențe emoționale (conștientizarea de sine și confruntarea cu emoțiile și stresul);
– Competențe sociale (empatie, comunicare eficientă și abilități de relaționare interpersonală);
– Competențe cognitive (rezolvarea problemelor, luarea deciziilor și gândirea critică și creativă).
Formare pentru retenție
Una dintre cele mai revelatoare concluzii ale raportului a fost că 76% dintre angajați spun că este mai probabil să rămână la o companie care oferă formare continuă. Cincizeci și cinci la sută spun că au nevoie de formare suplimentară pentru a performa mai bine în rolurile lor, iar 44% spun că urmează cursuri de formare pe cont propriu pentru că doresc să rămână competitivi pe piața muncii.
Acest tip de învățare pe cont propriu poate aduce beneficii companiei, deoarece angajații care își dezvoltă noi competențe pot apoi să implementeze aceste abilități în activitatea lor de zi cu zi și să ofere o nouă expertiză. „Acest lucru poate spori șansele angajaților de avansare în carieră în cadrul companiei, ceea ce 54% dintre cei chestionați au menționat ca fiind motivul pentru care au căutat cursuri de formare în afara companiei”, spune Gialleli.
Bineînțeles, o astfel de formare poate avansa cariera unei persoane și în afara companiei lor actuale. „Companiile trebuie să depună cele mai bune eforturi pentru retenție”, spune Gialleli. „A avea un anumit set de aptitudini care este căutat pentru un anumit loc de muncă sau o anumită industrie este un mare avantaj pentru cineva atunci când își caută un nou loc de muncă.
„În epoca Marii Demisii, companiile trebuie să se asigure că lucrătorii lor sunt fericiți și împliniți în rolurile lor actuale.”
Rămâneți eficienți
Deși majoritatea angajaților intervievați au fost, în general, mulțumiți de opțiunile de formare ale companiei lor, o minoritate mică, dar critică, s-a declarat nemulțumită de oportunitățile de învățare oferite de organizațiile lor. Aceștia au împărtășit mai multe motive pentru nemulțumirea lor, spunând că formarea ar fi mai eficientă dacă:
– ar fi mai relevantă (50%);
– ar fi mai actuală (40%);
– li s-ar oferi mai mult control (37%);
– ar fi fost împărțită în sesiuni mai scurte (28%);
– ar fi fost mai socială (27%).
Pentru a rămâne eficiente, Gialleli îndeamnă companiile să facă mai mult decât să ofere programe de formare doar pentru a bifa o căsuță. „Mai degrabă, satisfacerea nevoilor angajaților le va arăta acestora că unei companii îi pasă și, în cele din urmă, va crea o experiență mai bună la locul de muncă pentru toți.”
De aceea, este esențial ca angajatorii să întrebe și să asculte de ce au nevoie angajații lor – de la tipul de competențe pe care doresc să le îmbunătățească până la formatul de învățare pe care îl preferă – și să creeze programe care să se potrivească acestor nevoi.
Având în vedere că jumătate dintre angajații intervievați caută oportunități de învățare în afara instruirii oficiale de la locul de muncă, mesajul pentru angajatori este clar: dacă nu oferiți un L&D vibrant, angajații îl vor căuta în altă parte.
Dacă vrei să afli informații despre un instrument care activează această aplicație într-un mod clar, pe lângă faptul că aduce oportunitatea unei evaluări mai precise, te rugăm să contactezi echipa noastră și le adresezi întrebările tale profesioniștilor noștri!
Sursa: inc.com