H.E. Luccock
MODULUL 1
Comunicare eficientă și atitudine pozitivă în relația cu colegii și subordonații
Structură program:
• Arta Comunicării (Comunicarea verbală și non-verbală, Întrebările, Ascultarea activă);
• Feedback-ul constructiv;
• Sistemele de reprezentare și crearea raportului cu celălalt;
• Stilurile de comunicare (pasiv, asertiv și agresiv);
• Principii pentru o comunicare eficientă;
• Relația atitudine – comportament. Rolul atitudinii pozitive;
• Tehnici de ajustare a atitudinilor.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare directă și asertivă, Ascultare activă, Oferire și primire de feedback, Manifestarea atitudinii pozitive.
Obiective / Rezultate obținute:
• Valorizarea deschiderii față de ceilalți;
• Experimentarea puterii cuvintelor, forței întrebărilor, tehnicilor de ascultare activă, efectelor feedback-ului constructiv;
• Dezvoltarea abilităților de relaționare optimă la locul de muncă;
• Autocunoaștere: preferințe senzoriale, stil de comunicare;
• Aplicarea tehnicilor de schimbare a atitudinilor;
• Dezvoltarea asertivității.
MODULUL 2
Management, leadership și delegarea responsabilității
Structură program:
• Rolurile managerului;
• Rolurile liderului;
• 5 stiluri de conducere și adaptarea stilului personal în funcție de nevoile membrilor echipei;
• Control – Responsabilitate – Răspundere;
• Modelul delegării sarcinilor;
• Bariere în calea delegării;
• Liderul de impact.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare directă și asertivă, Ascultare activă, Oferire și primire de feedback, Manifestarea atitudinii pozitive.
Obiective / Rezultate obținute:
• Cunoașterea asemănărilor și diferențelor dintre un manager și un lider;
• Cele 4 roluri ale managerului și 5 roluri ale liderului;
• Descoperirea stilului personal de conducere și adaptarea lui în funcție de nevoile fiecărui angajat;
• Dezvoltarea abilităților de: planificare și organizare, delegare a sarcinilor, persuasiune și coordonare a echipei;
• Aprecierea valorii dezvoltării charismei personale;
• Implementarea unui plan de maximizare a impactului personal în rolul de lider.
MODULUL 3
Procesul de rezolvare a problemelor organizaționale
Structură program:
• Caracteristicile problemelor;
• Cele 6 etape ale procesului de rezolvare a problemelor în echipă;
• Instrumente pentru recunoașterea problemei;
• Etichetarea problemei;
• Metode de analiză a cauzei problemei;
• Soluții opționale;
• Luarea deciziei;
• Planificarea acțiunii.
Abilități cheie urmărite:
Comunicare directă și asertivă, Ascultare activă, Oferire și primire de feedback, Manifestarea atitudinii pozitive.
Obiective / Rezultate obținute:
• Cunoașterea modelului în șase pași de rezolvare a problemelor și luare a deciziilor obiective;
• Utilizarea unor instrumente și tehnici de rezolvare a problemelor în echipe interdepartamentale;
• Găsirea unor soluții concrete pentru problemele existente în cadrul organizației;
• Autoevaluarea modului actual de lucru.
ETAPA 3: Sesiuni individuale de follow-up sau coaching cu durata de 1 h